Loading…

Naprawa Podnośników i Windy

Naprawa Podnośników, Serwis Podnośników, Naprawa Podnośnika Koszowego,
Kontakt

Nissan Qashqai; Moduł komfortu, skrzynki bezpieczników, sterownik silnika, IPDM, opis elektroniki



Witam wszystkich serdecznie, chciałbym zaprezentować opis elektroniki, bezpieczników, przekaźników itp. w Nissanie Qashqai, I Generacji. W filmie opiszę; nagrzewnicę elektryczną, sterownik silnika, skrzynki bezpieczników; tą która znajduję się wewnątrz pojazdu i tą która jest pod maską, moduł komfortu i moduł silnika. Dokładne zdjęcia z opisem kabli, przekaźników, bezpieczników auta, pojawią się w ostatnich minutach filmu. Mam nadzieję że komuś pomogłem, w razie pytań proszę pisać w komentarzach. Postaram się pomóc jak najszybciej. Miłego oglądania. Dziękuję za poświęcony czas, proszę o łapkę w górę i Subskrypcję. Dziękuję, Pozdrawiam.

Pobrane z Youtube Naprawa Podnośników, Serwis Podnośników w Warszawie. Podnośniki koszowe to niezwykle praktyczne urządzenia służące do podnoszenia ludzi za pomocą platformy lub kosza, a także hydraulicznego ramienia, nasza firma jest w stanie pomagać w naprawie podnośnika koszowego.

Naprawa żurawi hydraulicznych. Żurawie hydrauliczne, w przeciwieństwie do podnośników, przeznaczone są do podnoszenia i przenoszenia materiałów budowlanych. Wykonujemy pełną regenerację podnośników hydraulicznych. Zajmujemy się takimi naprawami siłowników hydraulicznych jak wymiana tłoczyska w Warszawie. Regeneracja siłowników hydraulicznych – najlepsze uszczelniania sprawdzonej polskiej marki.

Kompleksowa naprawa podnośników. Specjaliści zatrudnieni przez Podnośniki.biz.pl zajmują się kompleksowym serwisem podestów ruchomych przejezdnych wolnobieżnych, Stały serwis podnośników koszowych to gwarancja bezpiecznej i efektywnej pracy operatorów zwyżek. Dlatego nasze usługi naprawy oraz konserwacji dostępne są w naszej firmie mobilnego mechanika, mechanika z dojazdem oraz serwisu.

Naprawa podnośników koszowych. Podnośniki.biz.pl oferuje swoim klientom również takie usługi jak serwis podnośników koszowych oraz podestów nożycowych różnych producentów. Naprawy dźwigów. Naprawa dźwigów i sterowników do urządzeń dźwigowych. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie naprawiania dźwigów, Mechanik z Dojazdem.

33 thoughts on “Nissan Qashqai; Moduł komfortu, skrzynki bezpieczników, sterownik silnika, IPDM, opis elektroniki

  1. Witam powodem była uszkodzona skrzynka BCM i musiałem kupić drugą ale używaną za 40 złotych na allegro ale to nie wystarczy by to zadziałało trzeba jeszcze zaprogramować na nowo BCM bo on jest też odpowiedzialny za imobilajzer, światło, centralny zamek itp. na szczęście dało mi się skopiować dane z uszkodzonej skrzynki i działa jak nowe. Serdecznie dziękuję za podpowiedz i Pozdrawiam.

  2. Nissan Qashqai 2010 (lub 2011) 2.0 DCI moich rodziców. Od jakiegoś czasu coś kradnie prąd – po tygodniu aku wyładowany i nie da rady odpalić auta. Wpiąłem się miernikiem między klemę a zacisk aku. Stale pobiera w spoczynku 0,10-0,12 A. Po wyjęciu bezpiecznika nr 9 10A (na filmie wskazany w momencie 1:51 – opisany czarnym BCM) w skrzynce przy kolanie kierowcy pobór spada do akceptowalnych 0,03-0,04 A. W internecie znalazłem różne opisy tego bezpiecznika – jako "Wewnętrzna elektryczna jednostka sterująca", tutaj jako BCM, gdzieś jeszcze jako moduł komfortu. Czy ktoś może podpowiedzieć od czego to? Gdzie tego szukać? Co ewentualnie przejrzeć?
    Dodam, że czasem zdarzało się, że alarm fabryczny wariował, wył. Ponoć w jakimś salonie ASO Renault coś wspomnieli, że można by wymienić "panel sterujący alarmem" ale nie mieli wtedy w pracy swojego "machera-elektronika".
    Za wszelkie pomocne wskazówki dziękuję.

  3. Witam, mam taki problem z Qashqaiem J11 1.6 DIG-T, 2015 r. – Auto sprowadzone z zagranicy po strzale w lewy przedni narożnik. Auto pali i jeździ, ale nie działa komputer pokładowy tzn. nie pokazuje żadnych wskazań ani menu. Uszkodzone mechanicznie były 2 puszki z przekaźnikami – mocowane do lewego nadkola i ich obudowy i środki zostały zamienione na sprawne. Oprócz tego – nie wiem, czy to jest osobny problem czy powiązany z pierwszym – nie działają mi kamery 360 st. i czujniki parkowania od których była zerwana wiązka lewostronna i musiałem też dokupić 2 czujniki. Poza tym inne rzeczy działają, radio, nawigacja, szyby, światła itd. W miarę możliwości bardzo proszę o jakieś nakierowanie mnie, gdzie może leżeć problem i jak go ewentualnie rozwiązać.

  4. mam jeszcze jedno pytanko chodzi mi o tylne światła przeciw mgielne po przełączeniu włącznika przy kierownicy kontrolka się świeci ale tylne lampy nie. po sprawdzeniu żarówek które są ok nie dochodzi prąd. w przodzie wszystko świeci ok. gdzie szukać problemu? jeszcze raz dziękuje za wczorajszą szybką odpowiedź. w weekend zajmę się szukaniem zagubionego kabla :D.

  5. witam poszukuje wiązki włączenia świateł awaryjnych, nie mam jej może poprzedni właściciel miał przygodę. 🙂 i mu szkodnik wszedł i zabrał :). Pytał się jest dostępna w serwisie ale cała wiązka za kosmiczną kasę. można dorobić lecz elektryk potrzebuje schemat. i jestem w …….. Czy ktoś może coś doradzić? pozdrawiam.

  6. Witam. Film dużo wyjaśnia, na pewno pomocny dla użytkowników Nissana.
    Mam pytanie. W moim aucie dmuchawa zablokowała się na najwyższych obrotach. Zmniejszanie, obniżanie biegów wentylatora nie działa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce dmuchawa już chodzi na maksa. Żadnej reakcji że strony pokrętła wentylatora. Jak Pan myśli co może być przyczyną? Gdzie szukać problemu w kaszkaju?

  7. Świetny filmik i super opisane , cieszę się że wpadłem na pana JAKUBEK
    Mam prośbę może pan mi pomoże , mój qashqai j11 1.5dci 2015 padł mi alternator ,co ciekawe nie zaświeciła mi się kontrolka od ładowania, sprawdziłem baterie miernikiem było 10.82V podładowałem ją odpaliłem auto i sprawdziłem czy alternator ładuje i nie wykazało ładowania bateri. A na desce rozdzielczej zrobiła się choinka od kontrolek , curse control,pomarańczowy trójkącik i silnik , poduszki i komunikaty ;START/STOP SYSTEM FAULT, CHASSIS CONTROL SYSTEM FAULT,
    wymieniłem alternator ,ładuje pięknie 14,5V ale komunikaty zostały START/STOP SYSTEM FAULT, CHASSIS CONTROL SYSTEM FAULT, i ikonki świecą curse control,pomarańczowy trójkącik,poduszki no i zaświeciła się bateria od ładowania( ku mojemu zdziwieniu). I nie wiem co mogę teraz jeszcze zrobi? Czy jakiś przekażnik padł, bezpiecznik czy coś jeszcze innego?
    I taka jeszcze ciekawostka że po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach nie wskazuje ładowania dopiero jak przygazuję,i potem ładuje na postoju też.?
    Może pan coś może podpowiedzieć, z góry dziękuję i Pozdrawiam

  8. Witam. Jestem całkiem z elektroniki i mam pytanie.
    Nissan qasqhai J10 2010 rok, nie działa nawiew/ klimatyzacja….bezpiecznik wentylatora może być? Który to dokładnie bezpiecznik??

  9. Gdzie znajduje się bezpiecznik tylnego oswietlenia wnętrza te dwie lampeczki z tyłu dla pasażerów nie mam wogule napięcia proszę o pomoc co może być winowajcą?

  10. Tu nie jest całkowity opis Bezpieczników Modułu IPDM Nissan Qashqai 1,5 dci, bo tego producent nie opisuje i należy zajrzeć do opisu oraz funkcji inteligentnego modułu.
    F 1- 15 A – Ogrzewanie szyby; F 2 – 15 A – Ogrzewanie szyby; F 3 – 15 A – Przednie lampy przeciwmgielne; F 4 – 30 A – Wycieraczki przednie; F 5 – 15 A – Lampa mijania prawa; F 6 – 15 A – Światło mijania lewe; F 7 – 10 A – Światło drogowe prawa strona; F 8 – 10 A – Światło drogowe lewa strona; F 9 – 10 A – Podświetlenie licznika; F 11 – 10 A – Kontrola położenia przepustnicy ETC; F 12 – 20 A – Sterownik silnika ECM bat.; F 13 – 10 A – A/C Comp klimatyzacji kompresor; F 14 – 10 A – Światła cofania; F 15 – 10 A – Sterownik ECU – AT; F 16 – 10 A – Czujnik powietrza; F 17 – 15 A – Pompa paliwa; F 18 – 10 A – Dysze, jednostka sterująca silnikiem; F 19 – 10 A – Sterowanie ABS;

    Podłączenie wtyków do modułu, czyli numer wtyku i numer przewodu :

    Nr wtyku Nr kabla Od czego odpowiedzialny

    E 9 1 zapłon

    E 9 2 zapłon

    E 10 3

    E 10 4

    E 10 5 masa

    E 10 6 masa

    E 10 7 silnik wycieraczki przedniej szyby

    E 10 8 silnik wycieraczki przedniej szyby

    E 11 9 Blok ECM, Elektrozawór oczyszczający filtr węglowy EVAP, czujnik masowego przepływu powietrza, zawory elektryczne doładowania turbosprężarki, silnik elektryczny przepustnicy, czujnik kąta wałka rozrządu

    E 11 10 elektrozawór mechanizmu faz rozprowadzanie gazu zaworów wlotowych, skraplacz, cewki zapłonowe

    E 11 11 przekaźnik nr 1 PTC

    E 11 12 przekaźnik nr 2 PTC

    E 11 13

    E 11 14 neutralny przełącznik pozycji parkowania, włącznik światła cofania

    E 11 15 Blok ECM

    E 11 16 czujnik obrotów koła napędowego, moduł TCM (jednostka sterująca skrzyni biegów), mechanizm sterujący, przełącznik neutralnego położenia postojowego

    E 11 17

    E 11 18

    E 11 19 podgrzewane czujniki tlenu

    E 11 20

    E 12 21 włącznik lampki kontrolnej blokady maski

    E 12 22 neutralny przełącznik pozycji parkowania, włącznik światła cofania

    E 12 23 Kompresor

    E 12 24 przednie prawe światło zespolone, mijania

    E 12 25 Blok ECM

    E 12 26 silnik szyby

    E 12 27 włącznik lampki ostrzegawczej niskiego ciśnienia oleju

    E 12 28 kanał danych K- szyna CAN

    E 12 29 kanał danych K- szyna CAN

    E 12 30 przekaźnik klaksonu, przełącznik kombi, drut spiralny

    E 12 31 regulacja zasięgu reflektorów, automatyczna jednostka sterująca, kontrola zasięgu reflektorów

    E 12 32 Blok ECM

    E 13 33 Blok ECM

    E 13 34 przełącznik położenia neutralnego – parkowanie

    E 13 35 Blok ECM, skrzynka bezpieczników, przełącznik hamulca tempomatu, przełącznik sprzęgła tempomatu

    E 13 36 prawe światło przeciwmgielne

    E 13 37 prawa lampa postojowa

    E 13 38 regulacja zasięgu świateł, automatyczne sterowanie, tylne światła, oświetlenie, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, podświetlenie

    E 13 39 przekaźnik spryskiwaczy reflektorów

    E 13 40 wtryskiwacze paliwa

    E 13 41 jednostka sterująca 4 WD, jednostka sterująca i mechanizm wykonawczy ABS, odchylenie czujnika od danego kursu, czujnik kąta powrotu

    E 13 42 czujnik poziomu paliwa i pompa paliwa

    E 13 43 lewe światło przeciwmgielne

    E 13 44 przednie lewe światło zespolone, mijania

    E 13 45 lampa zespolona przednia prawa, światło drogowe

    E 13 46 lampa zespolona przednia lewa, światło drogowe

    E 13 47 lewe światło postojowe, podświetlenie

    E 13 48 przekaźnik nr 3 wentylatora chłodzącego

    E 14 49 lusterka zewnętrzne, ogrzewanie tylnej szyby, automatyczny sterownik, panel sterowania nagrzewnicą

    E 14 50 rozrusznik

    E 14 51 włącznik zapłonu START

    E 14 52 Rezystor wentylatora

    E 14 53

    E 14 54 silnik wentylatora chłodzącego

  11. Witam. Tych informacji szukałem, a właściwie odnośnie modułu komfortu, gdyż prawdopodobnie on jest winowajcą. Potrzebuje pomocy, gdyż mam problem z brakiem napięcia w lewej tylnej lampie, sama lampa jest sprawna. Bezpieczniki sprawdziłem, dodatkowym objawem nieprawidłowości jest to, iż po włączeniu świateł bez kluczyka nie gasnął postojowki, a także po właczeniu zapłonu automatycznie zapalają się wyłącznie postojowki. Nie wiem czy przyczynął nie było podłączenie wiązki haka przez poprzedniego właściciela bez modułu. Może warto jeszcze dodać, że gdy świecą postojówki pomimo przełacznika w pozycji off, to nie dziala centralny zamek, nie można zamknąć auta. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  12. W Nissanie z tego rocznika temperatura wzrasta w nagrzewnicy wodnej po przejechaniu ok. 5-10 km. Dodatkowe ogrzewanie elektryczne wspomniane w/w filmie włącza się przy ujemnej temperaturze -5 stopni, w module IPDM procesor sterujący otrzymuje sygnał od czujnika temperatury zewnętrznej, a jednocześnie termistora temperatury, czyli dwa w jednym (przed chłodnicą wody) i następnie wtyk nr E11 modułu IPDM przewody nr 11 i 12 kolory pomarańczowy i zielono-żółty, które uruchamiają przekaźniki zasilające nagrzewnicę dodatkową. Szału nie ma co do ogrzewania. I jeszcze dobrze jest sprawdzić silnik nastawczy ogrzewania pokazany na filmie, bo często ulega awarii.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!